Pliki cookies
Ta witryna używa plików cookies, by ułatwić korzystanie z niej.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.
 

Strona główna » Publicystyka

  • Ekonomiczne gruszki

    05.04.2012

    Jak pogodzić napięty grafik z bezpieczeństwem, wysokimi cenami paliw i ekologią? Poziom trudności wzrasta, gdy pojazd prowadzony przez kierowcę wymaga od niego szczególnych umiejętności, a do takich należy z pewnością betonomieszarka. W marcu instruktorzy z podpoznańskiego Ośrodka Doskonalenia Techniki Jazdy Test & Training Safety Centre podpowiadali kierowcom „gruszek” z firmy Cemexw Gdyni, w jaki sposób jeździć ekonomicznie, bezpiecznie i zarazem terminowo.

    czytaj więcej »
  • Kto pierwszy skonstruował naczepę?

    16.02.2010

    Kiedy i dlaczego zbudowano pierwszą naczepę? Wszystko wskazuje na to, że nie powstałaby ona wcale, gdyby wcześniej nie wynaleziono sprzegu siodłowego. To właśnie możliwość przegubowego połączenia naczepy z ciągnikiem siodłowym zapoczątkowała rozwój techniczny pojazdu, mającego dziś olbrzymie znaczenie w światowym transporcie drogowym. Dzięki odkryciu niektórych mało znanych faktów, udało się ustalić, że pierwowzór naczepy powstał wcześniej niż do tej pory sądzono.

    czytaj więcej »
  • Kryzys w transporcie: co nas nie zabije, to nas wzmocni

    16.09.2009

    Przemysł samochodowy został chyba w największym stopniu dotknięty przez obecną recesję gospodarczą. Spadek produkcji pociągnął za sobą skutki uboczne, ponieważ branża ta generuje działania w innych obszarach gospodarki. Z tych względów trudna sytuacja w motoryzacji może przedłużyć kryzys i spowolnić wyjście Europy z recesji.

    czytaj więcej »
  • Światowy kryzys paliwowy

    26.08.2008

    Produkowane na bazie ropy naftowej benzyny i oleje napędowe to obecnie najbardziej efektywne i ekonomiczne źródła energii do stosowania w transporcie. Rola tego surowca sprawia, że jego wydobycie, eksport, import oraz ceny mają w ekonomii światowej doniosłe znaczenie nie tylko gospodarcze, ale i polityczne.

    czytaj więcej »
  • Kto nie smaruje też jedzie

    20.07.2008

    Osie Intradisc Plus firmy SAF nie wymagają obsługi przez pierwszy milion przejechanych kilometrów. Amerykański Meritor osiągnął taką trwałość piast i łożysk, że mógł zaoferować swoje osie ROR z gwarancją na siedem lat lub przebieg miliona km. Trzeciego z największych producentów osi do naczep, firma BPW Bergische Achsen KG oferuje osie o nazwie ECO Plus. Według niemieckiego producenta, miarą jakości nie powinna być ilość przejechanych kilometrów i dlatego zaproponował on pięcioletnią gwarancję bez ograniczenia przebiegu.

    czytaj więcej »

Patronat