Pliki cookies
Ta witryna używa plików cookies, by ułatwić korzystanie z niej.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.
 

Strona główna » Encyklopedia » Ogumienie

WSZYSTKIE # A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P Q R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż

bieżnik - (kategoria: Ogumienie)

część zewnętrzna opony współpracująca bezpośrednio z nawierzchnią drogi, wykonana z gumy o dużej odporności na ścieranie, w porównaniu do pozostałych elementów opony ma najbardziej zróżnicowane ukształtowanie. Powłoka pokrywającą całą zewnętrzną powierzchnię opony. Składa się on z następujących elementów: czoła bieżnika, boku, barku. Czoło bieżnika, zwane też protektorem, stanowi gruba odpowiednio ukształtowana guma, stykająca się z nawierzchnią w czasie jazdy, tworząca rzeźbę bieżnika. Guma protektora musi być odporna na ścieranie i rozdzieranie oraz posiadać dużą adhezję do gumy podkładu i osnowy. Bok bieżnika jest to cienka warstwa gumy okrywająca osnowę, chroniąc ją przed uszkodzeniem. Guma okrywająca boki opony musi być odporna na działanie warunków atmosferycznych (tlenu, ozonu, światła) oraz posiadać dużą odporność na odkształcenia. Bark bieżnika stanowi przejście między czołem a bokiem bieżnika. Utworzony jest z gumy protektora oraz z gumy boku.

Zostań sponsorem tego hasła!

Automotopedia.pl to unikatowy projekt internetowy,
który ma na celu integrację środowiska motoryzacyjnego oraz misję edukacyjną.
Zachęcamy do wsparcia naszej inicjatywy przez sponsorowanie haseł.
W ten sposób można sprawić, że firma lub marka stanie się synonimem konkretnego hasła!
Zainteresowanych prosimy o przesłanie e-maila
na adres: Admin@Automotopedia.pl

Patronat