Pliki cookies
Ta witryna używa plików cookies, by ułatwić korzystanie z niej.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.
 

Strona główna » Encyklopedia » Modele samochodów

WSZYSTKIE # A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P Q R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż

Galkar - (kategoria: Modele samochodów)

samochód zaprojektowany w Galicyjskim Karpackim Naftowym Towarzystwie Akcyjnym z siedzibą we Lwowie. W 1931 r. jego urzędnik, inż. Stefan Pragłowski, złożył swej dyrekcji memoriał, w którym przedstawił celowość produkowania na szeroką skalę taniego samochodu osobowego w oparciu o moce przerobowe Fabryki Maszyn w Gliniku Mariampolskim i ogólnie dostępne tanie materiały (m.in. drewno). Dla obniżenia kosztów, technologię produkcji opracował w ten sposób, że do wytwarzania samochodu potrzebne były nieskomplikowane obrabiarki do drewna, prasa, urządzenia kuźnicze, odlewnicze i lakiernicze. Silniki (angielski BSA czterosuwowy, dwucylindrowy w układzie widlastym, o poj. 988 cm3) miały być importowane. Pojazd miał mieć ramę drewnianą, a nadwozie o konstrukcji szkieletowej obite blachą. Sylwetka owego pojazdu, nazwanego tak samo jak olej produkowany przez towarzystwo w rafinerii w Gliniku, przypominała trochę późniejszego Citroëna 2CV. Cenę samochodu ustalono poniżej 4 tys. zł (najtańsza wówczas dekawka kosztowała 5,5 tys., a Fiat 508 - 7,2 tys. zł.). Niestety, pomimo tak zachęcającej ceny i możliwości produkcji w Fabryce Maszyn „Glinik”, skończyło się na prototypie. Seryjnej produkcji nie podjęto.
Zostań sponsorem tego hasła!

Automotopedia.pl to unikatowy projekt internetowy,
który ma na celu integrację środowiska motoryzacyjnego oraz misję edukacyjną.
Zachęcamy do wsparcia naszej inicjatywy przez sponsorowanie haseł.
W ten sposób można sprawić, że firma lub marka stanie się synonimem konkretnego hasła!
Zainteresowanych prosimy o przesłanie e-maila
na adres: Admin@Automotopedia.pl

Galeria zdjęć

Patronat